Turbosprężarka BMW e46 X3 e87 e81 M47T nowa turbina

marki/modele: BMW 120d / BMW 320d / BMW X3 /silnik: 2.0 d
numer: 750431-5012S / 750431-5012 / 750431-0012 / 7504315012S / 7504315012 / 7504310012 / 750431-5010S / 750431-5010 / 750431-0010 / 7504315010S / 7504315010 / 7504310010 / 750431-5009S / 750431-5009 / 750431-0009 / 7504315009S / 7504315009 / 7504310009 / 750431-5008S / 750431-5008 / 750431-0008 / 7504315008S / 7504315008 / 7504310008 / 750431-5007S / 750431-5007 / 750431-0007 / 7504315007S / 7504315007 / 7504310007 / 750431-5006S / 75043

  1. nr katalogowy: 082TA15850000
  2. jednostka miary: szt
  3. waga produktu: 8.56 kg
  4. stan produktu: nowy

3 800,00 zł

dostawa od 30,00 zł więcej »

Zapytaj o produkt

Produkt możesz kupić za pomocą płatności PayPal

zamknij (x)
adres email:*
Wiadomość:*

Pełny opis Turbosprężarka BMW e46 X3 e87 e81 M47T nowa turbina

marki/modele: BMW 120d / BMW 320d / BMW X3 /silnik: 2.0 d

numer: 750431-5012S / 750431-5012 / 750431-0012 / 7504315012S / 7504315012 / 7504310012 / 750431-5010S / 750431-5010 / 750431-0010 / 7504315010S / 7504315010 / 7504310010 / 750431-5009S / 750431-5009 / 750431-0009 / 7504315009S / 7504315009 / 7504310009 / 750431-5008S / 750431-5008 / 750431-0008 / 7504315008S / 7504315008 / 7504310008 / 750431-5007S / 750431-5007 / 750431-0007 / 7504315007S / 7504315007 / 7504310007 / 750431-5006S / 750431-5006 / 750431-0006 / 7504315006S / 7504315006 / 7504310006 / 750431-5005S / 750431-5005 / 750431-0005 / 7504315005S / 7504315005 / 7504310005 / 750431-5004S / 750431-5004 / 750431-0004 / 7504315004S / 7504315004 / 7504310004 / 750431-5003S / 750431-5003 / 750431-0003 / 7504315003S / 7504315003 / 7504310003 / 750431-5002S / 750431-5002 / 750431-0002 / 7504315002S / 7504315002 / 7504310002 / 750431-5001S / 750431-5001 / 750431-0001 / 7504315001S / 7504315001 / 7504310001 / 717478-5006S / 717478-5006 / 717478-0006 / 7174785006S / 7178785006 / 7174780006 / 717478-5005S / 717478-5005 / 717478-0005 / 7174785005S / 7178785005 / 7174780005 / 717478-5004S / 717478-5004 / 717478-0004 / 7174785004S / 7178785004 / 7174780004 / 717478-5003S / 717478-5003 / 717478-0003 / 7174785003S / 7178785003 / 7174780003 / 717478-5002S / 717478-5002 / 717478-0002 / 7174785002S / 7178785002 / 7174780002 / 717478-5001S / 717478-5001 / 717478-0001 / 7174785001S / 7178785001 / 7174780001 / 11657794144 / 7794144 / 11657794140 / 7794140 / 77657787628 / 7787628 / 11657787626 / 7787626 / 11657787627 / 7787627Dodatkowy opis:

Nowa turbosprężarka MAHLE  nr 082TA15850000

750431-5012S 750431-5012 750431-0012
7504315012S 7504315012 7504310012

750431-5010S 750431-5010 750431-0010
7504315010S 7504315010 7504310010

750431-5009S 750431-5009 750431-0009
7504315009S 7504315009 7504310009

750431-5008S 750431-5008 750431-0008
7504315008S 7504315008 7504310008

750431-5007S 750431-5007 750431-0007
7504315007S 7504315007 7504310007

750431-5006S 750431-5006 750431-0006
7504315006S 7504315006 7504310006

750431-5005S 750431-5005 750431-0005
7504315005S 7504315005 7504310005

750431-5004S 750431-5004 750431-0004
7504315004S 7504315004 7504310004

750431-5003S 750431-5003 750431-0003
7504315003S 7504315003 7504310003

750431-5002S 750431-5002 750431-0002
7504315002S 7504315002 7504310002

750431-5001S 750431-5001 750431-0001
7504315001S 7504315001 7504310001

717478-5006S 717478-5006 717478-0006
7174785006S 7178785006 7174780006

717478-5005S 717478-5005 717478-0005
7174785005S 7178785005 7174780005

717478-5004S 717478-5004 717478-0004
7174785004S 7178785004 7174780004

717478-5003S 717478-5003 717478-0003
7174785003S 7178785003 7174780003

717478-5002S 717478-5002 717478-0002
7174785002S 7178785002 7174780002

717478-5001S 717478-5001 717478-0001
7174785001S 7178785001 7174780001

11657794144 7794144
11657794140 7794140
77657787628 7787628
11657787626 7787626
11657787627 7787627

Pojazdy:
BMW 320 d (E46) 150KM
BMW X3 2.0 d (E83 / E83N) 150KM
BMW 120d E81, E87 150 KM

Silnik:
M47T

nowe turbosprężarki

082TA15850000 turbina MAHLE

Zywotnosc i efektywnosc turbosprezarki okreslane sa konstrukcyjnie na caly okres eksploatacji silnika. Jednak w praktyce zagrozeniem dla wysokowydajnych komponentów pracujacych w strumieniu spalin sa wielorakie czynniki, które moga byc przyczyna awarii: na przyklad dostajace sie do turbiny ciala obce, zanieczyszczony olej, wadliwe smarowanie czy zbyt wysoka temperatura spalin. Dlatego tak wazna role odgrywa know-how mechanika. A oto kilka praktycznych porad i wskazówek, jak dokonac efektywnej wymiany turbosprezarki.

turbina BMW

 

 

Zywotnosc i efektywnosc turbosprezarki okreslane sa konstrukcyjnie na caly okres eksploatacji silnika. Jednak w praktyce zagrozeniem dla wysokowydajnych komponentów pracujacych w strumieniu spalin sa wielorakie czynniki, które moga byc przyczyna awarii: na przyklad dostajace sie do turbiny ciala obce, zanieczyszczony olej, wadliwe smarowanie czy zbyt wysoka temperatura spalin. Dlatego tak wazna role odgrywa know-how mechanika. A oto kilka praktycznych porad i wskazówek, jak dokonac efektywnej wymiany turbosprezarki.

WAZNE: DIAGNOZA
Warunkiem skutecznej naprawy jest znalezienie i usuniecie przyczyny usterki. W przeciwnym wypadku istnieje prawdopodobienstwo, ze sprezarka ponownie ulegnie awarii.

WARUNEK KONIECZNY: CZYSTOSC
Ze wzgledu na ekstremalnie wysoka predkosc obrotowa kól turbiny i sprezarki nawet najmniejsze ciala obce zachowuja sie jak pociski. Dlatego nalezy bezwzglednie wymienic takze filtr powietrza. Równie wazne: nalezy starannie wyczyscic caly uklad zasysania spalin i powietrza na odcinku do i od chlodnicy powietrza doladowujacego oraz usunac wszelkie ciala obce z rury wydechowej.

OBOWIAZKOWE: SMAROWANIE
Do pracy lozysk walu wirnika niezbedny jest olej silnikowy.

WSKAZÓWKA: jeszcze przed zamontowaniem nowej sprezarki nalezy wlac nieco oleju silnikowego do otworu wlotowego oleju, przykryc go czysta szmatka a nastepnie, uzywajac pistoletu pneumatycznego, krótkim uderzeniem sprezonego powietrza rozprowadzic olej w lozyskach (patrz rysunki). Po zamontowaniu sprezarki, a przed podlaczeniem smarowania nalezy ponownie wlac nieco oleju silnikowego do otworu wlotowego oleju. W tym celu w zestawach uszczelniajacych do turbosprezarek MAHLE znajduje sie niewielka strzykawka z olejem silnikowym.

JAK WSZEDL, TAK WYJDZIE
Do smarowania i chlodzenia sprezarki niezbedny jest olej silnikowy, dostarczany przez pompe olejowa silnika. Przez przewód powrotny olej wraca ponownie do obiegu. Aby cyrkulacja przebiegala bez zaklócen, zarówno caly przewód powrotny jak i przewód laczacy ze skrzynia korbowa musza byc kompletnie pozbawione zalaman i nie moga zawierac nagaru. Jesli odplyw jest zaklócony, olej zacznie sie cofac i wydostawac na zewnatrz poprzez kola turbiny i sprezarki. Nastepstwem moga byc powazne uszkodzenia silnika.

WSKAZÓWKA: Zarówno nowa chlodnica powietrza doladowujacego, jak i nowy przewód powrotny to oplacalne inwestycje.

JESZCZE JEDNA WSKAZÓWKA: W skrzyni korbowej nie moze byc nadcisnienia. Jesli przewód odpowietrzenia skrzyni korbowej jest zanieczyszczony, tworzy sie nadcisnienie, które uniemozliwia odplyw oleju ze sprezarki. Juz w momencie, gdy nadcisnienie mierzone manometrem przy rurce wskaznika poziomu oleju osiagnie wartosc kilku milibarów, przez kola turbiny i sprezarki zacznie sie na zewnatrz wydostawac olej silnikowy.

WSZYSTKO SZCZELNE?
Wszystkie przewody podlaczone do turbosprezarki musza byc szczelne, tak, aby przeplyw oleju, powietrza, spalin, a takze – w zaleznosci od modelu – czynnika chlodniczego odbywal sie bez przeszkód, ubytków i niezawodnie. Dla kazdej turbosprezarki MAHLE dostepny jest odpowiedni zestaw montazowy, w sklad którego wchodza uszczelki oraz odpowiednio dobrane czesci do montazu (takie jak rozpórki, nakretki etc.). Wazne: nalezy stosowac wylacznie oryginalne zestawy uszczelnien. Oraz: w zadnym wypadku nie wolno ponownie uzywac starych uszczelek, które czesto sa odksztalcone i popekane i dlatego nie gwarantuja zachowania wymaganej szczelnosci. Równiez stosowanie past i cieklych srodków uszczelniajacych jest niedozwolone. Masa uszczelniajaca moze bowiem pomniejszac przekrój otworów. Ponadto moze sie zdarzyc, ze luzne kawalki masy uszczelniajacej zablokuja smarowanie. Efekt: powazne 
uszkodzenia turbosprezarki.

URWANA OSLONA?
Czesto przewody smarowania i powrotne oleju przebiegaja bezposrednio przy turbosprezarce. Dlatego producenci pojazdów chronia przewody olejowe, stosujac blaszane oslony. W trakcie wymiany turbosprezarki nalezy je równiez skontrolowac i upewnic sie, ze oslony sa na swoim miejscu, a ich mocowanie nie jest uszkodzone.

NOWA SPREZARKA TO NOWY OLEJ
Wymiana turbosprezarki powinna byc polaczona z wymiana oleju i filtra oleju. Bedzie to gwarancja, ze ewentualne ciala obce znajdujace sie w starym obiegu olejowym zostana usuniete i nie uszkodza nowej turbosprezarki (stara sprezarka ulegla przeciez uszkodzeniu, czego powodem mogly byc równiez ciala obce lub czastki, które przedostaly sie do ukladu).

WSKAZÓWKA: „Zasada: „dobrego nigdy dosyc“ nie obowiazuje w odniesieniu do poziomu oleju! Zbyt wysoki poziom oleju ma bowiem niekorzystny wplyw na rozklad cisnien w silniku, czego skutkiem jest wyciskanie oleju do turbiny i sprezarki oraz jego gromadzenie w chlodnicy powietrza doladowujacego. Jesli ten olej zostanie zassany z powrotem do silnika i spalony, nastapi powazne uszkodzenie silnika.

OLEJ I CHLODZIWO – JAZDA!
Po zamontowaniu sprezarki, podlaczeniu przewodów olejowych i – ewentualnie – wodnych oraz po podlaczeniu przewodów powietrznych i spalinowych mozna przeprowadzic wymiane oleju i odpowietrzyc uklad chlodzenia. Przed uruchomieniem silnika nalezy bezwzglednie odciac zaplon, usuwajac na przyklad bezpiecznik lub przekaznik pompy paliwowej. Nastepnie przy pomocy rozrusznika krecic wylaczonym silnikiem do momentu uzyskania odpowiedniego poziomu cisnienia oleju. Zanim uruchomiony silnik zostanie wprowadzony na wysokie obroty, zalecamy, aby najpierw popracowal dwie minuty na jalowych obrotach, co zapewni odpowiednie smarowanie.

POLUZOWANA SRUBA?
Na samym koncu nalezy sprawdzic, czy wszystkie sruby i laczenia sa dobrze dokrecone i nie ma nieszczelnosci.

WSKAZÓWKA: Po ok. 20 godzinach eksploatacji lub przebiegu 1 000 km
nalezy ponownie skontrolowac stan dokrecenia srub.

DLUGODYSTANSOWIEC
Pokonywanie dlugich tras jest korzystne dla kazdego silnika. Silnik z doladowaniem szczególnie zle znosi jazde na krótkich odcinkach, poniewaz zanim osiagnie temperature pracy niespalone paliwo i woda kondensacyjna gromadza sie w oleju. Prowadzi to do pogorszenia wlasciwosci tribologicznych oleju i pogarsza przyczepnosc powloki smarujacej. Dopiero gdy temperatura przekroczy 80°C, nastepuje odparowanie tych niepozadanych czynników. Jesli temperatura oleju przez dluzszy czas nie przekracza tej wartosci – jak to ma miejsce przy eksploatacji na krótkich odcinkach – turbosprezarka wystawiona jest na wieksze ryzyko, poniewaz wyrabiaja sie lozyska slizgowe walów: korbowego, rozrzadu i wirników w turbosprezarce. Ponadto w niskich temperaturach otoczenia emulsja powstala z oleju silnikowego i wody kondensacyjnej moze zamarznac w przewodzie powrotnym oleju turbosprezarki i w przewodzie odpowietrzenia skrzyni korbowej, co moze zaburzyc rozklad cisnien w silniku.

BIODIESEL? ZAGROZENIE DLA OLEJU SILNIKOWEGO I TURBOSPREZARKI
Oleje roslinne nie odparowuja, a niespalone odkladaja sie w oleju silnikowym. Po przekroczeniu pewnej wartosci koncentracji gestnieja, a wkrótce po tym uklad smarowania przestaje funkcjonowac. Dlatego stosowanie olejów roslinnych jako paliwa wymaga skrócenia okresu miedzy wymianami oleju.

Aby nasmarowac lozyska walu wirników, przed montazem nalezy wlac nieco oleju silnikowego. Aby nasmarowac lozyska walu wirników, przed montazem nalezy wlac nieco oleju silnikowego.

Nastepnie przykryc otwór wlotowy oleju czysta szmatka i ...

Nastepnie przykryc otwór wlotowy oleju czysta szmatka i ...

... uzywajac sprezonego powietrza, rozprowadzic olej w lozyskach.

... uzywajac sprezonego powietrza, rozprowadzic olej w lozyskach.

W trosce o klienta: warto wiedziec 
Poniewaz zadowoleni klienci zawsze wracaja – na koniec jeszcze kilka porad fachowców dla uzytkowników turbosprezarek.

Profilaktyka jalowych obrotów: praca silnika na jalowych obrotach przez ok. 30 sekund przed rozpoczeciem jazdy zapewni turbosprezarce smarowanie, natomiast 30 sekund jalowych obrotów po szybkiej jezdzie schlodzi ja. 
Rekompensata skutków jazdy na krótkich odcinkach: Kierowcy pokonujacy glównie krótkie dystanse powinni przynajmniej raz w tygodniu udac sie w dluzsza trase, dzieki czemu olej silnikowy bedzie sie mógl zregenerowac. 
Optymalne uzywanie ogrzewania: Aby zima silnik predzej osiagnal temperature pracy, a ogrzewanie zaczelo dzialac szybciej, wskazane jest jego wlaczanie po uplywie co najmniej trzech minut.

 

lampy samochodowe części smart

Opinie o produkcie Turbosprężarka BMW e46 X3 e87 e81 M47T nowa turbina

Dodaj swój komentarz

Napisz o Twoich doświadczeniach, zarówno pozytywnych jak i negatywnych.
Czy decyzja o zakupie była słuszna?

ogólna ocena:    
Twoja opinia:*
  zostało: znaków
Wpisz wynik: 4 + 8*
produkt nie ma jeszcze opinii... Twoja może być pierwsza!

Dodatkowe informacje

Ceny przesyłek

  1. KURIER PRZEDPŁATA - 0.00 zł
  2. KURIER POBRANIE - 0.00 zł
  3. PRZESYŁKA ZAGRANICZNA - 0.00 zł

Formy płatności

  1. płatność przy odbiorze
  2. płatność przelewem
  3. płatność Przelewy24.pl
  4. płatność PayPal

Dane kontaktowe

  1. sklep: auto lampy
  2. telefon: (0)
  3. tel. komórkowy: 798986497
  4. strona kontaktowa »

Producent: BMW

BMW

  1. inne produkty BMW
ilość odwiedzin: 2523