Kategorie sklepu


Artykuły

Wybierz dział

Dane kontaktowe
auto lampy
tel. kom.: 798986497
więcej »
Zaloguj się

nie pamiętam hasła!
zarejestruj się

  • nasze prace - Przeróbka LAMP
  • eXfan - lubie to
BMW e39 - opis , porady i ciekawostki

BMW e39 - opis , porady i ciekawostki

W 2000 roku przeprowadzono drobny lifting modelu mający na celu odmłodzenie auta. Obejmował on takie detale jak lampy przednie (zamiast pomarańczowego kierunkowskazu wykorzystano mały okrągły kierunkowskaz o białym szkle i pomarańczowej barwie oraz soczewkowe reflektory z ringami typu "Angel Eyes"), lamp tylnych, halogenów przednich (okrągłe zamiast owalnych) i drobnymi zmianami w kształcie zderzaków. Wersja E39 było oferowana w dwóch wersjach nadwoziowych >>>> kliknij po wiecej informacji na temat BMW








BMW e39 model FL ( po liftingu ) mocno zapisał się na kartach historii motoryzacji.








W 2000 roku przeprowadzono drobny lifting modelu mający na celu odmłodzenie auta. Obejmował on takie detale jak lampy przednie (zamiast pomarańczowego kierunkowskazu wykorzystano mały okrągły kierunkowskaz o białym szkle i pomarańczowej barwie oraz soczewkowe reflektory z ringami typu "Angel Eyes"), lamp tylnych, halogenów przednich (okrągłe zamiast owalnych) i drobnymi zmianami w kształcie zderzaków. Wersja E39 było oferowana w dwóch wersjach nadwoziowych. Sedan z bagażnikiem o pojemności 460 l i półką na narzędzia umieszczona w klapie bagażnika. Wersja kombi oferowała 410 litrów pojemności bagażnika (1525 l przy złożonej kanapie tylnej). Bagażnik wersji Touring nie był zbyt duży, ale oferował regularne kształty przestrzeni bagażowej oraz często oferowany był z osobno otwieraną tylną szybą oraz z wysuwaną podłogą.





W 1998 roku BMW przy współpracy z "M GmbH" postanowiło wprowadzić wersję specjalną oznaczoną jako M5. Wersja oferowana była nie tylko jako sedan. Istniała również wersja Touring jednak w jednym prototypowym egzemplarzu, mająca być odpowiedzią BMW na Audi S6 Avant i Mercedesa-Benza W210 E55 AMG T. Wyróżniała się od wersji "cywilnej" zmienionymi detalami. Przedni zderzak posiadał wielki wlot powietrza, tylny zderzak natomiast miejsce na sportowy układ wydechowy i delikatny dyfuzor. W oczy rzucały się również duże chromowane 18-calowe koła z aluminiowymi felgami, kryjącymi za sobą duże hamulce. Największą zaletą wersji M5 jest silnik. Miał on pojemność 5,0l i osiągał moc 400 KM i moment obrotowy wynoszący równo 500 Nm. Wyniki te przekładały się również na osiągi. Przyśpieszenie do 100 km/h wynosiło 5,3 s. Wskazówka prędkościomierza zatrzymywała się przy 250 km/h (prędkość ograniczona elektronicznie – po zdjęciu ogranicznika auto mogło rozwijać prędkości rzędu 300 km/h).

Częste usterki


Choć BMW E39 było udanym modelem marki to nie uchronił się od usterek. Wszystkie silniki były wrażliwe na przegrzanie oraz często pękały obudowy termostatu. Chłodnice z czasem traciły szczelność i nadawały się do wymiany. Bolączką jest też poduszka podtrzymująca wał napędowy. Aluminiowe drążki i wahacze powodowały obniżenie masy auta i lepsze prowadzenie, ale przy mocnych uderzeniach (dziury, krawężniki) często ulegały uszkodzeniom. Z racji tylnego napędu auta często były wykorzystywane do zabawy, która mogła doprowadzać do uszkodzeń krzyżaka wału napędowego. Dużą uwagę trzeba zwrócić na sworznie wahaczy, które wybijają się na dziurawych drogach. Pojazdy z dużym przebiegiem mogą mieć luzy w przekładni kierowniczej. Często spotykaną usterką są zaśniedziałe końcówki odprowadzające "masę" do nadwozia. Również nierzadko zdarzał się problem parujących reflektorów przednich. Z biegiem czasu reflektory żółkną i matowieją. Efektywność soczewki spada a lampa słabo oświetla drogę po zmroku. Spowodowane jest to wypalaniem się warstwy aluminium soczewki - czyli lustra lampy. Pod wpływem wysokiej temperatury zarówki warstwa aluminium ulega stopniowemu i powolnemu wypaleniu się i w zalezności od intensywności użytkowania pojazdu lampy po 4-5 latach bardzo słabo świecą. Często w kilkuletnich samochodach połamane sa również regulatory na których zawieszone jest lustro lampy.
Mimo swojego wieku cena nowych lamp jest wciąż bardzo wysoka - więc doąbrą alternatywą wydaje się naprawa i regeneracja lamp samochodowych.
Naprawić można lampy zwykłe z soczewką na zarówkę H7 jak i ksenon z soczewką na żarówkę D2S.
Na stronach  www.lampy-samochodowe.pl lub  www.motolampy.com można zamówić usługę naprawy lamp.
W procesie renowacji wymieniane są skruszałe regulatory lampy na całkowicie nowe. Szkło soczewki czyszczone a lustro soczewki wymienione na nowe.
Żółte i matowe klosze lamp spolerowane do uzyskania przejrzystości.
Po naprawie lampy świecą jak nowe.
więcej informacji na temat naprawy i renowacji reflektorów
do pobrania całkowicie za darmo


Niektóre E39 przed faceliftingiem miały problem z rdzewiejącą klapą tylną.
Reasumując - po wyeliminowaniu kilku małych mankamentów które są przypisane do tego modelu oraz dbanie o regularne przeglądy i wymiane plynow eksploatacyjnych - mozemy cieszyc sie autem niezawodnym które po dziś dzień wyglada atrakcyjnie


Czytaj również:

powrót »